Forumindex Forum24 support

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Export av databas

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Övrigt
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Siqqe

Registreringsdatum: 19 augusti 2008

InläggPostat: 2008-08-19 22:21:35    Rubrik: Export av databas Svara med citat

Tjena,

Om jag vill skapa ett nytt externt forum men ändå spara all data (medlemmar, trådar osv) måste jag ha en export från databasen, hur går jag tillväga?

Jag har läst att det inte är möjligt att göra detta själv, men ni som sköter det här måste ju kunna det. Jag struntar i om ni har döpt om tabeller och fält så länge jag får informationen.

Som sagt, hur går jag tillväga? Skickade ett mail via eran hemsida men har inte fått något svar. Jag kan givetvis betala för den tid det tar att plocka ut informationen från databasen.

Tack på förhand!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
support
Site Admin

Registreringsdatum: 13 november 2005

InläggPostat: 2008-08-22 09:26:00    Rubrik: Svara med citat

Tyvärr. Vi har slutat med att exportera databaser för länge sen. För mycket problem. Innehållet i databasen innehåller samtliga forum och uppgifter om användarnamn med lösenord och allt. Det blir för rörigt, struligt och ingen säkerhet.
Siqqe

InläggPostat: 2008-08-22 12:04:20    Rubrik: Svara med citat

support skrev:
Tyvärr. Vi har slutat med att exportera databaser för länge sen. För mycket problem. Innehållet i databasen innehåller samtliga forum och uppgifter om användarnamn med lösenord och allt. Det blir för rörigt, struligt och ingen säkerhet.

Okej, jag förstår att samma databas innehåller samtliga forum men några enkla SQL-satser bör fånga all information gällande forumet i fråga.

Väldigt tråkigt om det här inte ska gå att lösa, för det är ju fullt möjligt. Det är alltså inget ni kan göra, ens mot betalning?
Till överst på sidan
support
Site Admin

Registreringsdatum: 13 november 2005

InläggPostat: 2008-08-22 16:53:22    Rubrik: Svara med citat

Det har varit för mycket strul i samband med detta. Forum24 forum är modifierad mot de vanliga phpBB2 forumen. Det kommer in några få önskemål om detta med jämna mellanrum och vi har sagt nej till alla.
Siqqe

InläggPostat: 2008-08-25 12:18:53    Rubrik: Svara med citat

support skrev:
Det har varit för mycket strul i samband med detta. Forum24 forum är modifierad mot de vanliga phpBB2 forumen. Det kommer in några få önskemål om detta med jämna mellanrum och vi har sagt nej till alla.

Ja, jag förstår att det är ett modifierat PHPBB2 men det räcker med några enkla SQL-satser så är biffen löst (förutsatt att ni har en relativt smidig lösning på uppdelningen).

Alltså, jag är villig till att betala en rimlig kostnad för besväret och det kan inte ta mer än 30min. Förmodligen mindre.
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Övrigt Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet